laupäev, 9. august 2014

Kihiline pohlakook

Nii paljudel kordadel olen kaupluste koogiletis just seda kooki silmanud ja mõelnud endamisi, et kord otsin ma üles selle kihilise koogi retsepti ja küpsetan ka ise seda ahvatlevat kooki. Seega ideest teostuseni. Selle ahvatleva koogi retsepti leidsin ma blogist- Aet köögis.


Vaja läheb:

200 g võid
200 g nisujahu
200 g rafineerimata roosuhkrut
muna

Vahele ja peale:

ca 350-400 g hapukat pohlamoosi (želeetaoline, soovitavalt ilma tervete marjadeta)
150-200 g mõrušokolaadi + 2 sl rõõska koort

Töökäik:

Vahusta toasoe või pehmeks vahuks, mikserda madalate pööretega juurde nisujahu. Vahusta munad koos suhkruga kohevaks vahuks. Sega osade kaupa munamass jahu-või segule, kuni saad vedelapoolse ühtlase taina.
Tainas tuleb jagada viieks osaks. Mina kaalusin taina ära, jagasin massi viiega ning kallasin küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile võrdse suurusega portsjonid (ühele ahjuplaadile mahub korraga üks kogus tainast). Aja spaatliga tainas ahjuplaadil laiali õhukeseks kihiks ja küpseta 200-kraadises ahjus ca 8-9 min. Jälgi, et tainaplaadi ääred poleks keskkohast madalamad, muidu kipub see äärest liialt pruunistuma.
Jahuta põhjad. Liida küpsisepõhjad pohlakeedisega (õhuke kiht iga plaadi vahele). Pealmiseks kihiks sulata vesivannil mõrušokolaad ning lisa paar supilusikatäit vahukoort, et hiljem oleks šokolaadi kergem lõigata. Määri sulanud šokolaadimass pealmisele kihile ühtlaselt laiali. Aseta valmis küpsiseplaat külmkappi ja lase seista üle öö, kuni kihid imenduvad. Lõika plaat umbes 1,5x3 cm tükkideks, et moodustuks kihilised šokolaadiglasuuriga küpsised.


Minu tähelepanek:

Kes soovib koogikihtide vahele pisut rohkem moosi, peaks seda varuma suurema koguse, kui retseptis oli ette nähtud. Mina niisutasin põhjasid pisut piimaga, et tagada maksimaalne mahlasus.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar