kolmapäev, 11. aprill 2012

Tumeda šokolaadi kook


No mis teha, kui "Kodukirja parimad palad 2008" veelkord sirvides jäi mu pilk peatuma just sellel koogil.

Põhi:

150 g tumedat šokolaadi
1 dl võid
6 muna
1,5 tl vanillsuhkrut
1,5 dl jahu
0,5 tl küpsetuspulbrit
2,5 dl suhkrut

Vahele:

1,5 dl maasikadžemmi (mina kasutasin aprikoosidžemmi)
1 sl palsamiäädikat

Glasuur:

170 g tumedat šokolaadi
1 dl vahukoort

Töökäik:

Sulata šokolaad ja või. Jahuta täielikult. Eralda munavalged munakollastest. Lase munavalgetel 30 minutit toatemperatuuril seista.
Määri u 24 cm lahtikäiv koogivorm võiga. Sega munakollased ja vanillsuhkur jahtunud šokolaadi -võiseguga. Sega omavahel jahu ja küpsetuspulber. Vahusta munavalged, lisa vähehaaval suhkur, samal ajal vahustamist jätkates. Sega 1/3 munavalgevahust šokolaadisegusse. Vala saadud segu ülejäänud munavalgetesse. Sõelu 1/3 jahust tainasse. Sega läbi ja lisa ülejäänud jahu samal moel.
Vala tainas vormi, küpseta 175-kraadises ahjus 40 minutit. Proovi küpsust tikuga.
Jahuta põhi ja lõika horisontaalselt kaheks. (Retseptis pole kirjas, et põhjaisd peaks immutama, kuid mina tegin seda-immutasin piimaga). Sega maasikadžemm ja palsamiäädikas, määri alumisele poolele. Tõsta teine pool peale.Minu kook seisis üleöö külmkapis, et küpsetis saaks mahlasem ja alles siis sai tehtud lõppviimistlus.
Glasuuriks haki esmalt šokolaad. Lase vahukoor keema ja sega šokolaadi hulka, lase seista 5 minutit, ära sega. Seejärel sega hästi läbi ja jahuta 10 minutit. Määri tordile. 

Minu tähelepanekud:

Mina pidin küpsetamise aega oikendama 20 minuti võrra, aga kindlasti oleneb see ahjust! Tulemuseks hea ja mahlane kook.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar