kolmapäev, 30. mai 2012

Limoncello kook























Peale viimase koogi tegemist oli aeg mõelda järgmisele koogile, mida katsetada. Oma kokku kogutud kaustasid ja raamatutes lappamist jäi minu pilk püsima just sellel koogil-Limoncellol. Seega mõeldud-tehtud ehk siis seekord limoncello kook. Selle võrratu retsepti leidsin ma blogist http://siitnurgastjasealtnurgast.blogspot.com/2012/04/limoncello-kook.html. Koogi visuaalne pilt tundus juba nii ahvatlev, et patt oleks seda mitte järele proovida. Algse retseptiga võrreldes on tehtud üks muudatus, põhja valmistamiseks ei leidnud ma kolmest Tartu poest vajaminevaid Amaretti küpsiseid (ise ka ei viitsinud küpsetada) ning otsustasin need asendada Digestive küpsistega. Sellise vahetuskauba julgesin teha ka blogipidaja kommentaari põhjal, et kook on magus. Seega ei teagi ma kuidas maitseks see kook, kui mul oleks olnud käepärast vajaminevad küpsised. Etteruttavalt võin öelda, et mulle meeldis kook väga. Selles koogis kohtus just kui väike vastuolulisus: koogi magusus ja sidruni hapukas maitsenüanss ning lisaks veel  Limoncello likööri värskus ja särtsakus! Suurepärane kooslus! Kuuma ja mõruda kohvi juurde just see õige!

Põhi:

200 g Amaretti küpsiseid
75 g sulatatud võid

Täidis:

2 munakollast
1 purk (397 g) suhkruga kondenspiima
1 sidruni riivitud koor ja väljapressitud mahl
60 ml Limoncellot
lisaks maasikaid või vaarikaid, röstitud mandlilaaste
Alustuseks purusta küpsised peeneks puruks ja sega sulavõiga. Kata 23 cm lahtikäiva vormi põhi küpsetuspaberiga. Suru küpsisepuru vormi põhja ja u 1,5 cm ulatuses külgedele. Küpseta 180 kraadi juures 5 minutit.
Täidiseks mikserda kõik ained omavahel. Vala segu põhjale ja aja õrnalt ühtlaselt laiali. Küpseta 180 kraadi juures 15 minutit. Jahtunud kook kaunista meelepäraselt. Mina kasutasin selleks röstitud mandlilaaste tuhksuhkruga.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar