neljapäev, 6. detsember 2012

Šokolaadi-metsapähkli biscotti























Juba pikemat aega mõlkus mul mõttes proovida teha biscotti küpsiseid, aga erinevatel põhjustel lükkus see aina edasi ja edasi. Nüüd aga, kus on ilmunud uus "Suur küpsetamisraamat" leidsin juba ammuse lemmikretsepi üles ja ...ideest saigi teostus.

Vaja läheb:

125 g sõelutud nisujahu (lisaks veidi puisteks)
75 g rafineerimata peensuhkrut
1/4 tl küpsetuspulbrit
noaotsatäis jahvatatud kaneeli
noaotsatäis soola
1 suur muna, lahti klopitud 
1 sl piima
1/4 tl vanilliessentsi
25 g metsapähkleid (röstitud, pruun koor-kile eemaldatud)
25 g mõrušokolaadinööpe

Töökäik:

1. Kuumuta ahi 200 kraadini. Pane jahu suurde kaussi. Sega juurde suhkur, küpsetuspulber, kaneel ja sool. Tee keskele süvend ja sega kahvliga juurde lahtiklopitud muna, piim, vanilliessents, pähklid ja šokolaadinööbid. Sega ühtlaseks nätskeks tainaks.
2. Vala tainas kergelt jahusele tööpinnale ja sõtku palliks. Rulli see 28 cm pikkuseks kangiks. Tõsta tainakang teflonkattega ahjuplaadile ja suru veidi lamedamaks. Küpseta 20-25 min., kuni küpsetis on kahvatukollane.
3. Alanda ahju temp. 150 kraadini, tõsta tainakang lõikelauale ja viiluta see noaga umbes 1 cm paksusteks diagonaalseteks viiludeks. Laota viilud ahjuplaadile ja küpseta veel 15 min., kuni biscotti on kuldpruun ja kuiv. Tõsta valmis küpsised traatrestile ja lase täielikult jahtuda.

Minu tähelepanek:

Retsepti õpetuse kohaselt oleks ma pidanud taigna suutma voolida 28 cm pikkuseks kangiks. Arvatavasti pole ma kuigi hea voolija- ka kõige parema tahtmise juures tundus mulle tainast liiga vähe, et voolida sellest ettenähtud pikkusega kang.
Mis aga puutub maitsesse, siis olid need krõbedad küpsised minu meelest imehead ja söödi väga ruttu ära.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar